Науково-практичний коментар до ст. 117 Кодексу про адміністративні правопорушення України | Адвокат Прокопенко Вадим, г. Киев

Науково-практичний коментар до ст. 117 Кодексу про адміністративні правопорушення України

Науково-практичний коментар до ст. 117 Кодексу про адміністративні правопорушення України

Стаття 117. Порушення правил користування річковими і маломірними суднами
Порушення правил, що забезпечують безпеку пасажирів під час посадки, в путі слідування і під час висадки їх з річкових і маломірних суден, – тягне за собою попередження або накладення штрафу на громадян від одного до трьох неоподатковуваних мінімумів доходів громадян і попередження або накладення штрафу на посадових осіб – від чотирьох до семи неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Пошкодження внутрішнього обладнання річкових суден – тягне за собою накладення штрафу від одного до трьох неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Куріння у невстановлених місцях на річкових суднах – тягне за собою попередження або накладення штрафу від п\’яти до двадцяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
 Коментар:
Частина 1 коментованої статті передбачає адміністративну відповідальність осіб, на яких покладений обов\’язок забезпечити безпеку пасажирів на річкових та маломірних суднах, а також відповідальність інших осіб за порушення вимог безпеки.
Об\’єкт правопорушення – життя й здоров\’я громадян під час посадки, в путі слідування і під час висадки їх з річкових і маломірних суден. Безпосереднім об\’єктом посягання є правила забезпечення безпеки пасажирів на річкових і маломірних суднах.
Порушення зазначених правил, встановлених органом виконавчої влади, становлять об\’єктивну сторону розглянутого правопорушення.
Законодавець виділяє в об\’єктивній стороні обставини, за яких може бути вчинене це правопорушення: під час посадки, в путі слідування і під час висадки при посадці на судна, у шляху проходження, при висаджуванні пасажирів із річкових та маломірних суден.
Із суб\’єктивної сторони це правопорушення може вчинятися як умислом, так і з необережності.
Суб\’єктами зазначеного правопорушення можуть бути як з громадяни, так і посадові особи.
Об\’єктом ч. 2 коментованої статті є суспільні відносини у сфері власності та у сфері забезпечення безпеки експлуатації річкових та маломірних суден.
З об\’єктивної сторони  правопорушення є пошкодженням внутрішнього обладнання річкових суден, тобто вчинення активних дій, наслідками яких є порушення цілісності або функціональних властивостей внутрішнього обладнання річкових суден.
Із суб\’єктивної сторони це правопорушення може вчиняється як з умислом, так і з необережністю.
Суб\’єктами зазначеного правопорушення можуть бути громадяни, яким виповнилося 16 років.
Об\’єктом ч. З коментованої статті є безпека експлуатації річкових та маломірних суден, а також пожежна безпека.
З об\’єктивної сторони правопорушення є курінням у невстановлених місцях на річкових суднах – див. коментар до ст. 110 КпАП.
Із суб\’єктивної сторони це правопорушення може вчинятися як з умислом, так і з необережністю.
Суб\’єктами зазначеного правопорушення можуть бути громадяни, яким виповнилося 16 років.
 
Можна підсумувати, що об\’єктом даного адміністративного проступку є суспільні відносини у сфері безпеки на річковому транспорті та маломірних судах, а також у сфері охорони здоров\’я населення та попередження шкідливого впливу тютюнопаління.
Об\’єктивна сторона правопорушення виражається у таких формах:
1) порушення правил, що забезпечують безпеку пасажирів під час посадки, в путі слідування і під час висадки їх з річкових і маломірних суден (формальний склад);
2) пошкодження внутрішнього обладнання річкових суден (матеріальний склад);
3) куріння у невстановлених місцях на річкових суднах (формальний склад).
Суб\’єкт адміністративного проступку – тільки загальний (ч.ч. 2 і 3 цієї статті), загальний і спеціальний (ч. 1 цієї статті).
Суб\’єктивна сторона правопорушення визначається ставленням до наслідків і характеризується наявністю вини як у формі умислу, так й у формі необережності.