Науково-практичний коментар до ст. 123 Кодексу про адміністративні правопорушення України | Адвокат Прокопенко Вадим, г. Киев

Науково-практичний коментар до ст. 123 Кодексу про адміністративні правопорушення України

Науково-практичний коментар до ст. 123 Кодексу про адміністративні правопорушення України

Стаття 123. Порушення особами, які керують транспортними засобами, правил руху через залізничні переїзди
Порушення особою, яка керує транспортним засобом, правил руху через залізничний переїзд, крім порушень, передбачених частинами другою і третьою цієї статті, – тягне за собою накладення штрафу від двадцяти до двадцяти п\’яти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
В\’їзд на залізничний переїзд особою, яка керує транспортним засобом, у випадках, коли рух через переїзд заборонений, – тягне за собою накладення штрафу від п\’ятдесяти до сімдесяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян з оплатним вилученням транспортного засобу у його власника чи без такого або позбавлення права керування транспортними засобами на строк від шести місяців до одного року з оплатним вилученням транспортного засобу у його власника чи без такого або адміністративний арешт на строк від семи до десяти діб з оплатним вилученням транспортного засобу у його власника чи без такого.
Порушення, передбачене частиною другою цієї статті, вчинене водієм транспортного засобу під час надання послуг з перевезення пасажирів або під час перевезення небезпечних вантажів, – тягне за собою позбавлення права керування транспортними засобами на строк від одного до трьох років з оплатним вилученням транспортного засобу у його власника чи без такого або адміністративний арешт на строк від десяти до п\’ятнадцяти діб з оплатним вилученням транспортного засобу у його власника чи без такого.
 Коментар:
Об\’єктом цього правопорушення є суспільні відносини у сфері забезпечення безпеки дорожнього та залізничного руху.
Об\’єктивна сторона правопорушення полягає у порушенні правил проїзду залізничних переїздів. Залізничний переїзд – це перехрещення дороги із залізничними коліями на одному рівні. Частина перша коментованої статті визначає, що такі діяння вчинюються шляхом: а) в\’їзду водіїв на залізничний переїзд на заборонений сигнал світлофора; б) в\’їзду водіїв на залізничний переїзд на заборонений жест регулювальника; в) в\’їзду водіїв на залізничний переїзд при закритому шлагбаумі; г) в\’їзду водіїв на залізничний переїзд, коли до переїзду наближається поїзд. Об\’єктивна сторона правопорушень, полягає у вчиненні інших порушень правил проїзду залізничних переїздів, крім передбачених ч. 1 цієї статті. До таких порушень можуть належати: розворот, рух заднім ходом, обгін або зупинка на залізничному переїзді, стоянка ближче 50 м від залізничних переїздів; випадки, коли за переїздом утворився затор, який змусить водія зупинитися на переїзді; коли до переїзду в межах видимості наближається поїзд (локомотив, дрезина) тощо. Об\’єктивна сторона правопорушень, визначених ч. З коментованої статті передбачає порушення, передбачені частинами 1 або 2 цієї статті, що спричинили створення аварійної ситуації або пошкодження транспортних засобів, вантажів, шляхів, шляхових та інших споруд. Визначення поняття аварійної обстановки міститься у ч. 4 ст. 122 КпАП, транспортного засобу – у ч. 6 ст. 121.
Суб\’єктивна сторона правопорушення характеризується наявністю вини у формі умислу або необережності.
Суб\’єктом правопорушення: водій транспортного засобу.