Науково-практичний коментар до ст. 188-47 Кодексу про адміністративні правопорушення України | Адвокат Прокопенко Вадим, г. Киев

Науково-практичний коментар до ст. 188-47 Кодексу про адміністративні правопорушення України

Науково-практичний коментар до ст. 188-47 Кодексу про адміністративні правопорушення України

Стаття 188-47. Порушення встановленого законом порядку отримання інформації з Єдиного державного реєстру, держателем якого є Державтоінспекція Міністерства внутрішніх справ України, Державного реєстру речових прав на нерухоме майно, Державного земельного кадастру
Подання заявником завідомо недостовірних відомостей про себе під час реєстрації на офіційному веб-сайті центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері реєстрації та обліку транспортних засобів, для отримання інформації з Єдиного державного реєстру, держателем якого є Державтоінспекція Міністерства внутрішніх справ України, або під час реєстрації на офіційному веб-сайті центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері державної реєстрації прав, для отримання інформації з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно, або під час реєстрації на офіційному веб-сайті центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин, для отримання інформації з Державного земельного кадастру, а так само подання заявником завідомо недостовірних відомостей про себе у разі запитування інформації з державних реєстрів, зазначених у цій статті, та Державного земельного кадастру в паперовій формі –
тягнуть за собою накладення штрафу від одного до трьох неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Ті самі дії, вчинені особою, яку протягом року було піддано адміністративному стягненню за одне з порушень, передбачених частиною першою цієї статті, –
тягнуть за собою накладення штрафу від трьох до шести неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
 
 
Коментар:
 
 
6 жовтня 2015 року набрав чинності Закон України від 14.07.2015р. № 597-VIII, яким внесено зміни до деяких законодавчих актів України щодо посилення прозорості у сфері відносин власності з метою запобігання корупції.
Зокрема, встановлено, що інформація про зареєстровані транспортні засоби та їх власників, що міститься у Єдиному державному реєстрі, держателем якого є Державтоінспекція Міністерства внутрішніх справ України, є відкритою та загальнодоступною.
Для фізичних та юридичних осіб інформація з Єдиного державного реєстру надається шляхом пошуку за суб\’єктом (власником транспортного засобу) в електронній формі через офіційний веб-сайт Державтоінспекції МВС, за умови ідентифікації такої особи (фізичної або юридичної) з використанням електронного цифрового підпису чи іншого альтернативного засобу ідентифікації особи, чи в паперовій формі шляхом подання заяви особисто або направлення її поштою органам Державтоінспекції МВС. Інформація з Єдиного державного реєстру надається у порядку і за формою, що встановлюються Кабінетом Міністрів України.
Водночас, за заявою власника чи іншого правоволодільця орган реєстрації та обліку транспортних засобів (Державтоінспекція) надає інформацію про осіб, які отримали відомості про зареєстрований транспортний засіб, що йому належить.
Зазначимо, що інформація про зареєстрований транспортний засіб чи його власника, отримана в електронній чи паперовій формі відповідно до законодавства за допомогою програмних засобів ведення Єдиного державного реєстру, є офіційною та використовується відповідно до законодавства (ст. 341 Закону України від 30.06.1993р. № 3353-XII «Про дорожній рух»).
Змінами, внесеними до ст. 28 Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень» від 01.07.2004р. № 1952-IV, передбачено, що для фізичних та юридичних осіб інформація за об\’єктом нерухомого майна надається в електронній формі через офіційний веб-сайт Міністерства юстиції України, за умови ідентифікації такої особи (фізичної або юридичної) з використанням електронного цифрового підпису чи іншого альтернативного засобу ідентифікації особи, або в паперовому вигляді державним реєстратором чи нотаріусом.
Нововведеннями також визначено, що на отримання відомостей Державного земельного кадастру про земельну ділянку мають право фізичні та юридичні особи, за умови їх ідентифікації з використанням електронного цифрового підпису чи іншого альтернативного засобу ідентифікації особи (п. 5 ст. 38 Закону України «Про Державний земельний кадастр» від 07.07.2011р. № 3613-VI).
Крім цього, коментованою статтею КУпАП встановлено адміністративну відповідальність за порушення встановленого законом порядку отримання інформації з Єдиного державного реєстру, держателем якого є Державтоінспекція МВС, Державного реєстру речових прав на нерухоме майно, Державного земельного кадастру (стаття 188-47 Кодексу України про адміністративні правопорушення від 07.12.1984р. № 8073-X).