Науково-практичний коментар до ст. 222-1 Кодексу про адміністративні правопорушення України
Стаття 222-1. Органи Державної прикордонної служби України
Органи Державної прикордонної служби України розглядають справи про адміністративні правопорушення, пов\’язані з порушенням прикордонного режиму або режиму в пунктах пропуску через державний кордон України, порушенням іноземцями та особами без громадянства правил перебування в Україні і транзитного проїзду через її територію, а також з неповерненням капітаном іноземного судна перепусток на право сходження на берег осіб суднового екіпажу (стаття 202, частина друга статті 203, стаття 207).
Від імені органів Державної прикордонної служби України розглядати справи про адміністративні правопорушення і накладати адміністративні стягнення мають право:
начальники органів охорони державного кордону та Морської охорони Державної прикордонної служби України та їх заступники;
керівники підрозділів органів охорони державного кордону та Морської охорони Державної прикордонної служби України, які безпосередньо виконують завдання з охорони державного кордону України.
Коментар:
Діяльність органів Державної прикордонної служби здійснюється відповідно до законів України «Про Державну прикордонну службу України» від 03.04.2003 р., «Про державний кордон» від 04.11.1991 р., «Про прикордонний режим» від 27 07.1998 р. та інших нормативно-правових актів.
Охорона державного кордону України є невід\’ємною складовою загальнодержавної системи захисту державного кордону і полягає у здійсненні Державною прикордонною службою України на суші, морі, річках, озерах та інших водоймах, а також Збройними силами України у повітряному та підводному просторі відповідно до наданих їм повноважень заходів з метою забезпечення недоторканності державного кордону України. Державною прикордонною службою України координується діяльність військових формувань та правоохоронних органів держави із захисту державного кордону.
Державна прикордонна служба України є правоохоронним органом спеціального призначення і має таку загальну структуру:
– спеціально уповноважений центральний орган виконавчої влади у справах охорони державного кордону;
– територіальні органи спеціально уповноваженого центрального органу виконавчої влади у справах охорони державного кордону;
– морська охорона, яка складається із загонів морської охорони;
– органи охорони державного кордону – прикордонні загони, окремі контрольно-пропускні пункти, авіаційні частини;
– розвідувальний орган спеціально уповноваженого центрального органу виконавчої влади у справах охорони державного кордону.
У системі Державної прикордонної служби України є також навчальні заклади, науково-дослідні установи, підрозділи спеціального призначення та органи забезпечення.
Центральним органом управління прикордонними військами є спеціально уповноважений центральний орган виконавчої влади у справах охорони державного кордону. Голова цього органу призначається і звільняється з посади Президентом України з метою ефективного виконання покладених на Державну прикордонну службу України завдань спеціально уповноваженим центральним органом виконавчої влади у справах охорони державного кордону утворюються територіальні органи – регіональні управління. Положення про регіональні управління затверджується головою Державної прикордонної служби України. Начальники регіональних управлінь призначаються на посади Головою Державної прикордонної служби України. Згідно із законом Державна прикордонна служба може здійснювати адміністративне затримання осіб, розглядати справи про адміністративні правопорушення, які віднесені до її відання цією статтею. До того ж посадові особи, що мають право розглядати справи про адміністративні правопорушення, мають однакові повноваження при накладенні адміністративних стягнень.
Leave a Reply