7. Завантаження та розміщення вантажів на повітряному судні | Адвокат Прокопенко Вадим, г. Киев

7. Завантаження та розміщення вантажів на повітряному судні

7. Завантаження та розміщення вантажів на повітряному судні

 7. Завантаження та розміщення вантажів на повітряному судні 
     7.1. Вантажний маніфест
     7.1.1. Вантажний  маніфест містить перелік усього вантажу,  у 
тому числі і  пошти,  що  перевозиться  на  повітряному  судні  за 
відповідним  маршрутом.  Цей  документ призначений для додаткового 
інформування митних органів про ввезення і/або вивезення  вантажу, 
а  також  для  одержання статистичної і комерційної інформації про 
перевезені  вантажі.   У   вантажний   маніфест   при   оформленні 
обов\’язково  повинні  бути  внесені  зведення про весь перевезений 
вантаж.  Неточні дані про вагу вантажу, що транспортується, можуть 
стати  причиною  виникнення інцидентів,  пов\’язаних з неправильним 
завантаженням і невиконанням вимог безпеки польотів.
     7.1.2. Вантажний  маніфест  (додаток  12) складається з таких 
граф, що підлягають заповненню:
     1 –  \”Operator\”  (\”Перевізник\”)  –  необхідно  вказати  назву 
авіакомпанії, що виконує рейс;
     2 –   \”Marks  of  Nationality  and  Registration\”  (\”Бортовий 
номер\”) – необхідно вказати бортовий номер повітряного  судна,  що 
виконує рейс;
     3 – \”Flight No\” (\”Номер рейсу\”);
     4 – \”Date\” (\”Дата\”);
     5 – \”Point of lading\” (\”Пункт завантаження\”);
     6 – \”Point of unlading\” (\”Пункт вивантаження\”);
     7 –  \”Air  Waybill  Number\”  (\”Номер   авіаційної   вантажної 
накладної\”);
     8 – \”Number of pack\” (\”Кількість місць\”);
     9 – \”Nature of goods\” (\”Найменування вантажу\”).  Записи в цій 
графі повинні унеможливити  невизначені  терміни  типу:  \”Unknown\” 
(\”Невідомо\”),   \”General   Cargo\”  (\”Звичайний  вантаж\”),  \”Mixed\” 
(\”Змішаний\”),  \”Samples\” (\”Зразки\”).  Опис повинен бути точним для 
того, щоб можна було визначити вміст вантажу. При описі не повинні 
використовуватися загальні терміни,  наприклад, \”Запасні частини\”, 
\”Текстиль\”.  Замість  них  необхідно  вказати \”Запасні частини для 
автомобілів\”, \”Чоловічі костюми\”. Обов\’язкове внесення відповідних 
записів   при  перевезенні  небезпечних  вантажів,  живих  тварин, 
об\’єднаного та іншого вантажу, що вимагає спеціальної обробки;
     10 –   \”Weight   (For   use   by  operator  only)\”  (\”Вага\”). 
Заповнюється тільки перевізником або  його  агентом  з  оформлення 
вантажу;
     11 – \”For official use only\” (\”Для службових позначок\”).
     7.1.3. Вантажний  маніфест  заповнюється не менше ніж у п\’яти 
примірниках, призначених для:
     перевізника (вкладається в конверт з документами на рейс);
     митних органів пункту відправлення;
     митних органів пункту призначення;
     аеропорту відправлення;
     аеропорту призначення.
     Кількість примірників  може   бути   збільшена   за   вимогою 
державних органів пунктів трансферу, транзиту, призначення.
     За відсутності вантажу  до  конкретного  пункту  на  маршруті 
заповнюється Cargo NIL (нульовий маніфест). 
     7.2. Повідомлення командиру повітряного судна про спеціальний 
вантаж
     7.2.1. Повідомлення    командиру    повітряного   судна   про 
спеціальний вантаж (Special Load Notification to Captain –  NOTOC) 
–  це  повідомлення  про  завантаження  на  борт повітряного судна 
небезпечного  або  іншого   вантажу,   що   вимагає   спеціального 
поводження з ним.  Документ призначений для інформування командира 
повітряного  судна  про  будь-який   вантаж,   що   є   потенційно 
небезпечним  або  про  який  має  бути інформований з тих чи інших 
причин  екіпаж  повітряного   судна   (необхідність   спеціального 
розміщення   на  повітряному  судні,  особливої  уваги  у  процесі 
виконання рейсу,  при  зупинці  в  транзитному  пункті,  виконання 
спеціальних процедур при затримці рейсу).
 Інформація про живих тварин підлягає обов\’язковому  включенню 
в  таке повідомлення для забезпечення життєдіяльності тварин тому, 
що в деяких  типах  повітряних  суден  система  кондиціонування  і 
опалення  регулюється  системою  електронного  устаткування кабіни 
пілота.
     Заповнення такої форми є стандартною вимогою для забезпечення 
безпеки польотів.
     7.2.2. NOTOC оформлюється згідно з установленим порядком. 
     7.3. Повідомлення про вагу упакованого вантажу та розсипом
     7.3.1. Повідомлення про вагу упакованого вантажу та  розсипом 
є  стандартним  повідомленням передавання даних про завантаження в 
службу  контролю  завантаження  повітряного  судна   і   офіційним 
документом,   за   яким   розраховується   вага  завантаження  для 
забезпечення безпеки польоту  і  своєчасного  вильоту  повітряного 
судна.  При  наявності  в  аеропорту  автоматизованих  систем  для 
передачі даних  необхідно  використовувати  повідомлення  ULD/Bulk 
Load  Weight  Signal  –  UWS  (Повідомлення  про  вагу упакованого 
вантажу та розсипом).
     7.3.2. Повідомлення  про вагу упакованого вантажу та розсипом 
складається  з  трьох  частин.  Кількість  необхідних  примірників 
довідки   встановляється   правилами   аеропорту  відправки.  Один 
примірник обов\’язково  відправляється  з  вантажем  у  конверті  з 
документами на рейс.
     7.3.3. Повідомлення про вагу упакованого вантажу та  розсипом 
оформлюється згідно з установленим порядком. 
     7.4. Специфікація відсіків та відділень повітряного судна
     Специфікація відсіків   та   відділень   повітряного    судна 
встановлюється згідно з установленим порядком. 
     7.5. Контроль  температури  у  вантажних відсіках повітряного 
судна
     7.5.1. У  вантажних  відсіках  повітряного  судна температура 
коливається під час польоту від + 5 до + 10 град.C за  відсутності 
системи регулювання температури.
     7.5.2. Повітряні судна типу А-320, Б-737, Б-767 мають систему 
регулювання   вентиляції,  опалення  і  тиску  у  своїх  вантажних 
відсіках і можливість зміни температурного режиму від –  2  град.C 
до + 32 град.C.
     7.5.3. Температура  у  вантажних  відсіках  повітряних  суден 
різного типу коливається в таких межах:
     а) для Б-767:
     головний задній  вантажний відсік має дві системи регулювання 
температур:
     система контролю   звичайних   температур  включається,  коли 
температура у відсіку перевищує + 10 град.C,  і виключається, коли 
температура стає нижче + 5 град.C;
     система контролю підігріву виключається,  коли температура  у 
відсіку  перевищує  + 32 град.C,  і включається,  коли температура 
стає нижче + 27 град.C;
     малий задній  вантажний  відсік  має  три системи регулювання 
температур:
     система регулювання  звичайних  температур включається,  коли 
температура у відсіку перевищує + 10 град.C,  і виключається, коли 
температура стає нижче + 4 град.C;
     система регулювання  високих  температур  включається,   коли 
температура у відсіку перевищує + 23 град.C,  і виключається, коли 
температура стає нижче + 18 град.C;
     система регулювання підігріву включається, коли температура у 
відсіку перевищує + 32 град.C,  і виключається,  коли  температура 
стає нижче + 27 град.C;
     передній вантажний  відсік  має   дві   системи   регулювання 
температур:
     контрольна система  звичайних  температур  діє  в  межах  від 
+ 4,5 град.C до + 10 град.C;
     система контролю підігріву діє в межах від  +  27  град.C  до 
+ 32 град.C;
     б) для А-320:
     температура в  малому задньому вантажному відсіку регулюється 
в межах від + 5 град.C до + 26 град.C (+- 2 град.C);
     в) для Іл-76:
     повітряні судна  цього  типу  не  мають  систем   регулювання 
температур у вантажних відсіках. Під час польоту повітряного судна 
температура в його вантажних  відсіках  коливається  від  +  5  до 
+ 10 град.C.